fbpx
Connect with us

סוגי אבנים

אבן חן ירוקה – כל מה שלא ידעתם

Published

on

(Image credit: by icarusjj is licensed under CC BY-NC-SA 2.0.)

אבן חן ירוקה – ירוק תמיד היה צבע מרתק. אנשים בכל העולם אוהבים את זה מסיבות רבות. ראשית, הוא מייצג תחכום ואלגנטיות. שנית, ירוק מסמל חיים והתחדשות. זה גם קשור לתחושה של אנרגיה רעננה ומזכיר לנו את הטבע. כשזה מגיע לפסיכולוגיה של הצבע, רבים מוצאים אותו מרגיע להפליא, שכן המוח משייך את הצבע להיות בחוץ.

מעבר לכל זה, ירוק מייצג את המספר הגדול ביותר של אפשרויות של אבני חן צבעוניות. יתר על כן, אבני חן ירוקות מסוימות מדורגות בין האבנים הנדירות והיקרות ביותר שניתן להוסיף לאוסף שלהן.

אמנם לא כל האבנים נוצרות באותו האופן, אך נהוג לחשוב שאבני חן ירוקות צבעוניות כל כך בגלל עקבות של כרום, ונדיום או ברזל שנוכחים בזמן היווצרותם.

אמנם רובנו נמשכים באופן טבעי לירוק, אבל במקרה יש גם למעלה מ-100 סוגים שונים של אבני חן ירוקות. כולם נעים בגוונים, מחיר ותכונות. בואו נסתכל מקרוב על כמה מהאבנים הפופולריות ביותר שנוצצות בירוק.

האזמרגד היא בקלות אבן החן הירוקה המוכרת ביותר, אבל יש גם אפשרויות רבות אחרות עבור התכשיט הבא שלך. הם מגיעים בזנים רבים, שונים בדירות, עמידות ועלות.

אבני חן ירוקות הפכו מזמן לבחירה פופולרית לתכשיטים הודות לגוון הנייטרלי שלהן וליכולת להתאים לתלבושות רבות. הנה כל מה שאתה צריך לדעת על אבני החן המגוונות הללו.

אבן חן ירוקה – מהן אבני חן ירוקות?

אבני חן ירוקות מקיפות למעלה מ-100 אפשרויות, כולן בגוונים משתנים של ירוק. אלה יכולים לכלול זנים של קוורץ, יהלומים ירוקים ורבים נוספים עליהם נדון בהמשך.

אמרלד היא המבוקשת ביותר בקרב הקונים הרגילים, אבל היא לא הפנינה הירוקה הנדירה או היקרה ביותר. התואר הזה מוחזק על ידי גרסה ספציפית של ירקן הידועה בשם ירקן אימפריאלי. צבעו הירוק העמוק הפך אותו לפופולרי למדי בקרב אספנים.

באופן סמלי, אבני חן ירוקות מייצגות חיים, בריאות, התחדשות, הרמוניה ותכונות חיוביות ומטפחות אחרות.

אבן חן ירוקה – סוגי אבני חן ירוקות

להלן כמה מאבני החן הירוקות הפופולריות ביותר.

AVENTURINE

אוונטורין הוא מגוון של קוורץ שקוף המאופיין בתכלילים מינרלים המעניקים לו אפקט מנצנץ. זה די מחוספס כשלא נוגעים בו אבל נראה מדהים ברגע שהוא מלוטש.

אוונטורין עובד היטב עבור מלאכת חרוזים, כמו גם הכנת קערות, פסלים ופריטים דומים. זה זול יותר מאשר מתחרים כמו ירקן, והניצוץ מעניק לו מראה ייחודי. אוונטורין היא אבן זולה יחסית.

אבן דם – BLOODSTONE

אבן דם היא אבן ירוקה עם תכלילי המטיט הדומים לכתמי דם. צבעו העיקרי יכול להשתנות מירוק בהיר עד כמעט שחור, והוא נוטה לקבל ברק זגוגי מרשים לאחר ליטוש.

כל אבן דם היא יחידה במינה כאשר בוחנים אותה מקרוב. הגרסאות היקרות ביותר כוללות כתמים או מערבולות של אדום. לאבני חן באיכות נמוכה יותר כמעט לא יהיו תכלילים אדומים. דפוסי ההכללה משתנים, כך שיכול להיות קשה למצוא פנינה בעלת המראה המדויק שאתה הולך אליו.

Bloodstone עולה בממוצע $2-$3 לקראט, מה שהופך אותה לאופציה משתלמת מאוד.

DEMANTOID GARNET

Demantoid הוא חלק ממשפחת הנופך, כאשר הכרום יוצר את הצבע הירוק העשיר. לפעמים ברזל ברזל יוסיף פיסות צהוב. אבן זו התגלתה לראשונה יחסית לאחרונה ברוסיה באמצע שנות ה-1800.

הדמנטואידים הם ירוקים כהים או חיוורים עם הבזקי קשת בענן. זה יוצר וריאציה מעניינת בין אבנים. למרבה הצער, הם נדירים מעבר ל-2 קראט, מה שיכול להשפיע על בחירות עיצוב מסוימות. הנדירות שלהם פירושה גם שהם יקרים מאוד, במחירים של עד 10,000 $ לקראט.

יהלום ירוק

יהלומים ירוקים טבעיים הם כל כך נדירים שרוב האנשים רואים אותם רק במוזיאונים. כמובן, זה אומר שהם סופר יקרים. לעתים קרובות הצבע הירוק קיים רק על פני השטח, ולכן נדרש חיתוך זהיר כדי לשמור על הגוון.

ליהלומים ירוקים מקוריים יש צבעים מדהימים. היהלום הירוק של דרזדן הוא אחד היהלומים המפורסמים ביותר בעולם. אפשר לייצר יהלומים ירוקים מלאכותיים, ולכן איתור מקורות הוא קריטי בקניית אבנים מקוריות.

Advertisement
Advertisement

פופולארי

בואו להיות מעודכנים בכל מה שחם!

רוצים לדעת איזה שעוניםם עונדים הסלבס? רוצים להיות מעודכנים בכל שעון חדש שיוצא? הצטרפו עכשיו!!