fbpx
Connect with us

סוגי אבנים

אבן חן סגולה – מהי המשמעות של אבני חן סגולות ואילו סוגים קיימים?

Published

on

אבן חן סגולה

אבן חן סגולה – את האבני חן הסגולות הכירו ואהבו כבר מזמן, ומסיבה טובה. יש משהו בסגול שמסקרן אנשים, והצבע מקושר לעתים קרובות עם מלכות, עושר, תשוקה, כוח, יוקרה, אמביציה וקסם!

למרות שהן מופיעות באופן טבעי, אבני חן סגולות הן נדירות מאוד, יש כמה אבנים מעניינות ויפות שנמצאו בגוון החידתי הזה.

מבחינה היסטורית, אבני חן סגולות נודעו כבעלי כוחות רוחניים עמוקים המסייעים לבעלי האבן לרפא ממחלות שונות. אבני חן סגולות נחשבות גם לבעלי השפעה על הלך הרוח ואף מאמינים שהם מעוררים בהירות במחשבותיו.

כמובן, כמו בכל אבן חן, גווני הסגול משתנים מאבן לאבן ואין שתי אבני חן זהות. בעוד שגרסאות מדהימות של סגול כמו לבנדר, לילך וסגול נפוצות יותר, הצבעים העמוקים ביותר הם הנדירים ביותר, וכתוצאה מכך, הגרסאות היקרות ביותר של אבני חן שאפשר למצוא.

הכוח של אבני חן סגולות

בעוד שאבני חן סגולות אינן נפוצות כמו אבנים בצבעים אחרים, הן נשארות פופולריות בגלל מידת הנדירות שלהן, ומעט מאוד מהן צריכות לעבור טיפול כלשהו כדי לשפר את הגוונים הטבעיים שלהן.

העומק והשכבות של הצבעים וההיבטים שלהם יוצרים חפצי נוי יפים הבולטים בצורה שרוב האבנים האחרות לא. סגול גם הולך טוב מאוד עם כל צבעי המתכת, כך שניתן להשתמש באבני חן אלה כמעט בכל סוג של סביבה של תכשיטים. בעוד שמתכות לבנות כמו כסף, זהב לבן ופלטינה מעניקות לאבנים סגולות מראה עכשווי יותר, הגדרות זהב ורד וצהוב גורמות לתכשיט להיראות וינטג'י יותר. כך או כך, הם בטוח יסנוורו!

יהלומים סגולים

שום רשימה של אבני חן מרשימות לא תהיה שלמה ללא אזכור של האבן הפופולרית מכולן – היהלום.

ניתן למצוא יהלומים במגוון רחב של צבעים, וכמובן, סגול הוא אחד מהם. כדי שיהום סגול יווצר, צריכות להיות כמויות גבוהות ביותר של מימן במהלך היווצרותו. בשל כך, יהלומים סגולים מדורגים בין היהלומים הצבעוניים הנדירים ביותר בעולם. יהלום סגול של קראט בודד יכול בדרך כלל להביא עשרות אלפי דולרים.

ככל שאיכות היהלום גבוהה יותר, גוון הסגול עמוק יותר. אמנם מציאת יהלומים סגולים לא יכולה להיות תופעה שכיחה, אך חלק מהשמות שניתנו לגוונים שונים של האבן הסגולה כוללים לילך, ענבים, סחלב ולבנדר. יהלומים סגולים נמצאים לרוב ברוסיה ובאוסטרליה, אם כי הם התגלו לאחרונה גם בקנדה.

אבן האמטיסט

אולי אבן החן הסגולה הכי קלה לזיהוי היא האמטיסט. בתקופות קדומות, אבן זו נחשבה ליקרה בדיוק כמו אבני אודם, אזמרגד ויהלומים. אבני אמטיסט זכו להערכה כה גבוהה עד שנמצאו מרבצים גדולים בברזיל, ואז הם הפכו נפוצים ונגישים יותר.

ניתן למצוא אמטיסט בכל גווני הסגול, ובעלי הגוונים הכהים ביותר נחשבים לאיכותיים ביותר. לעתים קרובות נעשה שימוש באבני חן אלו בתכשיטים מכיוון שהצבע משתלב היטב עם גוונים ניטרליים וצבעוניים כאחד. מעניין שאם אמטיסט נחשף לאור שמש ישיר זמן רב מדי, צבעו עלול לדהות.

אמטיסטים עמידים מספיק אך דורשים מאמץ רב על מנת להבטיח שהם שומרים על הצבע והזוהר שלהם. עם זאת, אם הן מתוחזקות היטב, האבנים היקרות הללו יכולות להחזיק מעמד לכל החיים.

המשמעות ומאפיינים של אמטיסט

השם אמטיסט נגזר מהמילה היוונית ametusthos, שפירושה "לא שיכור". האגדה מספרת שלאבן החן הסגולה יש את הכוח להגן על בעליה מפני שכרות ופינוק יתר. אמטיסט היא גם האבן של ולנטיין הקדוש, שענדה טבעת אמטיסט סגולה ועליה חריטה של ​​קופידון. סמל לאהבה נאמנה, היום אבן החן הסגולה מציינת את יום האהבה והיא אבן הלידה לפברואר.

אבן חן איוליט 

איוליטים הם אבני חן סגולות מבוקשות מאוד. הן באמת יפות ומתחרות ביופיין של אבנים יקרות יותר ומוערכות כמו אבני ספיר או טנזניט. איוליטים הם אבנים מבריקות המופיעות בגוונים כחולים-סגולים מקסימים. עם זאת, בשל השפע שלהם, הם אינם זוכים להערכה רבה.

איולט רגיש גם לשבבים וסדקים אם מכים אותו בכוח או נופלים. בלי קשר, זו אבן די קשה ועובדת היטב כמעט בכל סוג של תכשיט. כאשר הוא מותקן בטבעות, יש להגדיר את האיוליט בתבנית מסגרת או הילה.

איולט נוצץ להפליא ויש בו זוהר מושך את העין. זו הסיבה שהוא מוגש היטב בתכשיטים שתופסים את האור בקלות, כמו טבעות ועגילים.

איולט ידוע בשם Cordierite, שם שנוצר על שם המינרלוג הצרפתי פייר אנטואן קורדייה. שם נוסף לאיוליט הוא דיכרוייט, שהיא המילה היוונית ל'שני צבעים'. מזוויות מסוימות אבן זו נראית כאילו יש בה יותר מגוון אחד של סגול.

המשמעות ומאפיינים של איולט

איולט מגיע מהמילה היוונית 'ios', שפירושה סגול. בשל הגוונים המשתנים של כחול-סגול, יוליט קשור לנסיעות, חקירה והארה. איוליט מכונה גם 'המצפן של הוויקינג'. האגדה מספרת שחוקרים ויקינגים השתמשו ביוליט כדי לעזור לנווט את ספינותיהם בים הפתוח. באמצעות חתיכת איוליט דקה כמסנן הקיטוב הראשון בעולם, הם היו קובעים את כיוון השמש כדי לעזור להם להדריך אותם בדרכם.

אבן חן ספיר סגול

רובנו משייכים ספיר לאבני חן כחולות, אבל ספיר סגול הם הרבה יותר נדירים ובעלי ערך רב יותר. ספיר סגול נוצר כאשר יסודות כגון כרום נמצאים במהלך היווצרותו. זה לא נדיר שאנשים מבלבלים בין ספיר לאמטיסט, אבל הראשון הרבה יותר קשה ועמיד. למעשה, אבני ספיר סגולות הן שנייה רק ​​ליהלומים בכל הנוגע לעמידות. הם עמידים במיוחד בפני שבירה ושברים.

רוב הספירים האחרים בשוק עברו טיפול בחום כדי לשפר את צבעם ובהירותם. אבל ספיר סגול בדרך כלל לא מטופל בגלל הצבע הטבעי הפנטסטי שלהם. בשל העמידות הטבעית המדהימה שלהם, ניתן להשתמש בספיר סגול בכל מיני תכשיטים, החל מטבעות שמתנגשות בקלות ועד עגילים שממעטים לזוז.

אבן הספיר משמעות ומאפיינים

ספיר סגול ידוע בתור "אבן ההתעוררות", שנאמר כמגביר את הכוח הרוחני והתודעה. אבן החן הסגולה מסמלת חוכמה ותחכום, ומביאה לעונד אותה מזל טוב ותובנה רוחנית. בימי הביניים, האמינו כי אבן החן מגינה על הקרובים אליך מפני פגיעה. ספיר היא אבן הגנה וגם מסמלת נאמנות ואמון.

אבן ג'ספר סגולה

ג'ספר, הידוע בעיקר בתור אבן חן כחולה, נמצא גם בגוונים שונים של סגול. מה שגורם לג'ספר לבלוט מאבני חן אחרות היא העובדה שיש לו מטריצה ​​ייחודית של דפוסים וורידים. ג'ספר סגול הוא בן למשפחת הכלקדוניים של אבני החן ובקושי יש לו פנים.

ג'ספר סגול הוא תוצאה של ג'ספר כחול ואדום שמתמזגים יחד, וזו הסיבה שהוא גוון כל כך חם. אבן יקרה זו משמשת בדרך כלל בחפצי סטייטמנט ותכשיטים משובחים מכיוון שהצבע שלה כה משפיע. זה ידוע בשימוש בתכשיטים בבעלות כמה מבני המלוכה המובחרים בעולם.

אם היא מטופלת היטב, ג'ספר סגול יכול להחזיק מעמד כמה עשורים מבלי לאבד את הברק או הצבע שלה.

המשמעות ומאפיינים של ג'ספר סגול

במונחים של גמולוגיה, ג'ספר סגול מייצג מלכות, כבוד, כבוד, מעמד וכוח, לאור השימוש התכוף באבן על ידי תכשיטנים מלכותיים. ג'ספר סגול ידוע גם בתור 'אבן ההתקשרות'. הוא חושב שהוא מסוגל לקחת אנרגיות מרובות בבת אחת ולאחד אותן. מרפאי קריסטל ומרפאים רוחניים מאמינים שג'ספר סגול מפחית סתירות ומפנה מקום לרוחניות, ומאפשר למחזיק האבן להתחבר טוב יותר עם יקיריהם.

טורמלין סגול

טורמלין היא אבן חן פופולרית למדי, אבל טורמלין סגול לא נמצא בקלות. בעוד שאנשים רבים אפילו לא מודעים לקיומו של טורמלין סגול, האבנים הללו ידועות על ידי גמולוגים בזכות הברק שלהן. יש להם את היכולת לקלוט אור בדרכים שונות מזוויות שונות, תופעה המכונה פליאוכרואיזם.

תכשיטנים נוטים להתייחס לטורמלין סגול כאמצעי להוסיף לפלאוכרואיזם שלהם. מכיוון שהאבן אינה קשה במיוחד, טורמלין סגול עוברת לעיתים קרובות טיפול בחום על מנת לחזק אותה. ככל שהוא מטופל יותר, כך הוא הופך פחות יקר.

משמעות ומאפיינים של טורמלין סגול

טורמלין סגול נקרא גם בשם Siberite. מאמינים שהוא מסוגל לקדם אנרגיה שלווה, לקרקע את העונד אותה ולעזור לך להירגע. טורמלין סגול יכול גם לשחרר התקשרויות רגשיות שכבר לא משרתות אותך ולעזור בניהול כאבי ראש ומיגרנות.

לעוד על סוגי אבנים

Advertisement
Advertisement

פופולארי

בואו להיות מעודכנים בכל מה שחם!

רוצים לדעת איזה שעוניםם עונדים הסלבס? רוצים להיות מעודכנים בכל שעון חדש שיוצא? הצטרפו עכשיו!!