fbpx
Connect with us

ברייטלינג - Breitling

breitling chronomat – שעון ספורט עם מראה רטרו אופנתי

Published

on

breitling chronomat

www.breitling.com

Breitling Chronomat החדש הוא שעון ספורט לכל מטרה שמזכיר את החזרה של שמירת זמן מכנית בשנות ה-80 ואת תפקידה של ברייטלינג כחלוץ כרונוגרף. צמיד Rouleaux הייחודי מביא מראה רטרו אופנתי לפרק כף היד, בעוד ייצור מודרני Caliber 01 מצביע על הדרך לעבר העתיד. אנו בודקים את זה בתכונה זו מגיליון מרץ-אפריל 2021.

להפיח חיים חדשים בדברים ישנים הוא כישרון מיוחד בתעשיית השעונים השוויצרית היוקרתית של ימינו. הנוסחה פשוטה. קח משהו מהעבר, אמצו אותו לטעמים של היום, וודא שכאשר אנשים רואים אותו הם לא ממש בטוחים לאיזה תקופה הוא נוצר. ההשקה המחודשת של ה-Chronomat של ברייטלינג עם צמיד "Rouleaux" בסגנון הצינור היא תרגיל במה שתעשיית השעונים של היום עושה הכי טוב. ברייטלינג מניח בשקט את הדגם הקודם של Chronomat (הוא יוצר כבר עשור או יותר), ואז מחזיר משהו מעולם ברייטלינג שאני לא מאמין שהקמעונאים ראו בחנויות שלהם מאז שנות ה-90.

החדשות הרעות הן שמונחים כמו "כרונומט" הפכו להיות דומים מאוד ל"911" (במונחים של פורשה). הם אמנם מתכוונים לסוג של מכונית/שעון, אבל הם לא בהכרח מתייחסים לפריט מסוים אחד. אז בואו נקרא לשעון הזה בשמו המעט יותר מדויק (אם כי מעורפל באותה מידה), Breitling Chronomat Bo1 42. חלקים אחרים בצוות aBlogtoWatch ראו את השעון הזה לפני. הושק בשנת 2020 במהלך המגיפה, לא ניתן היה לכולנו להיפגש עם ברייטלינג באירוע אחד כולל. aBlogtoWatch השיקה כאן לראשונה את השעון Breitling Chronomat B01 42, ולאחר מכן קצת מאוחר יותר דיוויד ברדן שלנו הלך על ידנו עם קולקציית השעונים הגדולה יותר של Breitling Chronomat B01 42 כאן.

סיפור הליבה מאחורי ה-Chronomat הוא סוג החיבור הצבאי שעומד בבסיס כל כך הרבה סיפורי שעון נהדרים. בסביבות 1984 ייצר ברייטלינג שעון לטייסת טייסי חיל האוויר האיטלקי (ה-Frecce Tricolori) שהפך בסופו של דבר לדגמי הכרונומט הראשונים. זה היה כאשר ברייטלינג הציגה לראשונה גם את צמיד ה-Rouleaux וגם את הלוח המסתובב עם "לשוניות הרוכב" (שכינתי "ציפורני המסגרת"). המראה הזה (במיוחד הלוח) שלט במראה שעוני ברייטלינג במשך כמעט עשור. כאשר ברייטלינג התחילו לייצר תנועות כרונוגרף אוטומטיות בקליבר B01 משלהם, ה- Chronomat איבד את הלוח והצמיד הזה – הפך למשהו קצת יותר גנרי (אם כי עדיין נחמד מאוד) ועוזר להעביר את ברייטלינג דרך עידן חשוב. ב-aBlogtoWatch סקרתי כאן את הדור הקודם Breitling Chronomat 44 GMT. למרות שהוא כולל את אותה תנועה, Breitling Chronomat B01 42 הוא שעון שונה מאוד. מה שמעניין אותי הוא שבעוד שהוא בהשראת כמעט כל הדורות של שעוני Breitling Chronomat, זה בסופו של דבר משהו חדש לגמרי.

Breitling Chronomat החדש הוא שעון ספורט לכל מטרה שמזכיר את החזרה של שמירת זמן מכנית בשנות ה-80 ואת תפקידה של ברייטלינג כחלוץ כרונוגרף. צמיד Rouleaux הייחודי מביא מראה רטרו אופנתי לפרק כף היד, בעוד ייצור מודרני Caliber 01 מצביע על הדרך לעבר העתיד.

ברייטלינג כרונומט B01-42 כרונוגרף

מודל זה תופס מקום חשוב בהיסטוריה של ברייטלינג. אלמנטים ייחודיים מחודשים לאחרונה. בשילוב עם הטכנולוגיה המודרנית המגולמת בקליבר שלו, ה- Chronomat התפתח לשעון ספורט לכל מטרה.

כאשר ברייטלינג השיקה מחדש את ה-Chronomat ב-1984, זה שלח איתות ברור – זה בישרה על שובו של השעון המכני, שכמעט ונעלם במהלך משבר הקוורץ של שנות ה-70. ברייטלינג כבר השתמש בשם "כרונומט" בשנות ה-40, כשילוב של "כרונוגרף" עבור פונקציית שעון העצר ו"מתמטיקה" עבור כלל השקופיות, שלימים יהפוך לסימן ההיכר של ה-Navitimer. אבל בשנת 1984, המונח קיבל משמעות נוספת: שתי ההברות הראשונות המשיכו להתייחס ל"כרונוגרף" עבור פונקציית זמן העצירה, אך כעת ההברה השלישית רמזה ל"אוטומטי" עבור התנועה האוטומטית המכנית שהניעה את השעון, בשעה תקופה שבה שעוני קוורץ היו צו היום. במקור סיפק את הכוח Valjoux Caliber 7750, שהושק ב-1973 וייצורו חודש מאוחר יותר על ידי ETA. הגרסה שבה השתמש ברייטלינג עברה שינויים ספציפיים שונים.

עוד רבע מאה תעבור עד שברייטלינג תשיק תנועת כרונוגרף משלה. קליבר 01 הוקרן בבכורה בשנת 2009 בתוך Chronomat היוקרתי. הקליבר החזק הזה כמעט מובן מאליו בימינו והוא עובד קשה, בשינויים שונים, בתוך כרונוגרפים רבים של ברייטלינג, אז ברצוננו להזכיר לקוראים שלנו כמה מהתכונות המדהימות שלו.

תנועה המתאימה לשימוש יומיומי

קליבר 01 הוא כרונוגרף גלגלי עמודים עם צימוד אנכי. הודות לטכנולוגיות המודרניות המשמשות בייצור גלגלי עמודים עכשוויים, ייצורם הוא משימה הרבה פחות מרתיעה ממה שהייתה בעבר. צימוד אנכי מבטיח התחלה נקייה לפונקציית שעון העצר ללא הרעד הראשוני הידוע לשמצה של מחוג השניות שחלפו. בניגוד למערכות קונבנציונליות עם מונים עצמאיים לשעות שחלפו, כאן הצימוד עצמו יוצר את החיבור למונים למשך שניות, דקות ושעות שחולפות. מערכת המרוכז העצמי המוגנת בפטנט של ידית הלב לתפקוד אפס החזרה היא גם חדשנית. מנגנון זה גם מבטיח שהכרונוגרף לא יכול להיפגע כתוצאה מפעולה שגויה, למשל, על ידי הפעלת פקודת החזרה אפס מבלי לעצור תחילה את הכרונוגרף. מנגנון לוח השנה מאובטח באופן דומה מפני טיפול לא נכון. הוא תוכנן כך שהמשתמש יכול לאפס את התאריך בכל שעה ביום או בלילה מבלי לפגוע במנגנון. הבסיס לכך הוא שינוי תאריך כמעט מיידי: שעון המבחן שלנו התקדם אוטומטית לתאריך החדש בערך שלוש דקות לפני חצות. עם עין לעבר דגמי GMT וזמן עולם עתידיים, המבנה הבסיסי של תצוגת התאריך תומכת באפשרות של איפוס התאריך לאחור באמצעות פונקציית הגדרת היד.

קליבר 01 בתוך ה-Chronomat מציע לא רק 70 שעות של עתודת כוח, מה שנחשב כיום למתקדם בקליברים מודרניים, אלא גם זכה בתעודת כרונומטר, כמקובל בכל שעוני ברייטלינג. קליבר 01, שנראה מבעד לחלונית של קריסטל ספיר בגב הבורג-למטה של המארז, שמר על זמן בשעון המבחן שלנו במשך ימים ושבועות כמעט ללא סטייה, ללא קשר אם הקפיץ הראשי היה פצוע במלואו או כבר רפוי במידה מסוימת וגם ללא קשר אם הכרונוגרף הופעל או כבה.

שימושי למדידת מרווחים קצרים

החזית מורכבת ממארז בקוטר 42.94 מ"מ ובגובה 15.23 מ"מ מנירוסטה מוצקה עם מסגרת מסתובבת הנכנסת למקומה במרווחים של חצי דקה וניתן לסובב אותה רק נגד כיוון השעון. תכונה זו – יחד עם עמידות בלחץ של 20 בר (200 מטר) וכתר בצורת בצל מוברג – מכשירה את הכרונומט להיות שעון צוללנים. ארבעת הסמנים הייחודיים חזרו משנות ה-80. הם לא רק הופכים את המסגרת לקלה לאחיזה ולכן מאובטחת לשימוש, אלא גם ניתנות להחלפה. צריך קצת כוח ומאמץ כדי להסיר ולהכניס אותם מחדש, אבל אם מחליפים את הסמנים של 15 ו-45 דקות, הטבעת המסתובבת יכולה לשמש כלוח ספירה לאחור. כיולים עד הדקה בחלק העליון של הלוח הופכים את הספירה לאחור לקריאה. בעבר, פונקציית הספירה לאחור של ה- Chronomat שימשה על ידי יאכטות. יחד עם סולם הטכימטר על האוגן המשופע בתלילות, הוא יכול לשרת את מטרתו גם לספורט מוטורי.

שני חתיכות דחיפה אובליות מפעילות את הכרונוגרף, וכתר הבצל המוברג מבטיח עמידות למים של 200 מטר. אם תסתכל מקרוב מתחת לסולם הטאצ'ימטר, תראה ספרות אדומות ומשיכות המחלקות את הדקה ל-100 מרווחים. אניני טעם יזהו את הפרט הזה מדגמי ברייטלינג מוקדמים יותר. זה יכול להיות שימושי עבור שמירת זמן תעשייתית מכיוון שהוא מציג את הדקות בפורמט עשרוני. לדוגמה, הוא מציג יום עבודה כ-7.75 שעות במקום 7 שעות ו-45 דקות. בשילוב עם מחוג השניות המרכזי, מרווח שחולף של 36 שניות, למשל, יכול להיראות גם כ-0.6 דקות, שבמהלכן נסעה מכונית במהירות ממוצעת של 100 קילומטרים לשעה.

השניות שחלפו מוצגות במדויק על ידי יד אדומה דקיקה שנמשכת בדיוק אל האוגן ומסתיימת בקצה בצורת עפיפון מלא בחומר זוהר. כיאה לחלוץ כרונוגרף, כל שאר המחוגים הקשורות לפונקציית שעון העצר זוהרות גם הן בחושך. האינדיקטורים עבור תצוגת הזמן הרגילה, כולל מחוג השניות הפועל ללא הרף ואפליקציות השעות עם היבטים, זוהרים באופן דומה – פרט מבורך אך נדיר למדי.

Advertisement
Advertisement

פופולארי

בואו להיות מעודכנים בכל מה שחם!

רוצים לדעת איזה שעוניםם עונדים הסלבס? רוצים להיות מעודכנים בכל שעון חדש שיוצא? הצטרפו עכשיו!!