fbpx
Connect with us

חדשות מעולם השעונים

רולקס סקיי דוולר – כל מה שרציתם לדעת על רולקס סקי דוולר

Published

on

Credit: www.rolex.com

רולקס סקיי דוולר- בתור שעון הכולל שני אזורי זמן, תצוגת תאריך ולוח שנה שנתי, ה-Sky-Dweller הוא אחד השעונים המורכבים ביותר בקטלוג הרולקס המודרני. מכיוון שה-Rolex Sky-Dweller מצויד ב-'Saros' (שם הסיבוך בלוח השנה השנתי שלו), תצוגת התאריך של השעון מתאימה אוטומטית למספרי הימים השונים בכל חודש ודורשת איפוס רק פעם בשנה – בסוף פברואר.

תכונות עיקריות של Sky-Dweller:

גודל מארז: 42 מ"מ

  • חומרים: זהב צהוב, זהב לבן, Everose Gold, Yellow Rolesor, White Rolesor
  • פונקציות: זמן עם שניות ריצה, תצוגת תאריך, לוח שנה שנתי, אזור זמן שני
  • מסגרת: זהב 18 קראט, סגנון חורים
  • קריסטל: ספיר (שטוח עם עדשת קיקלופס)
  • תנועה: רולקס קליבר 9001
  • עמידות במים: 100 מטר / 330 רגל
  • רצועה/צמיד: צמיד אויסטר, רצועת עור, צמיד אויסטרפלקס

רולקס סקיי דוולר – כמה עובדות על הסקיי דלוור

ה-Sky-Dweller, שהושק לראשונה ב-2012, הוא בקלות השעון המורכב ביותר בקטלוג הנוכחי של רולקס. בשילוב של תצוגת אזור זמן כפולה עם פונקציונליות GMT וסיבוך לוח שנה שנתי, רולקס Sky-Dweller תוכנן להיות שעון הנסיעות היוקרתי המושלם המיועד למנהלי עסקים מטיילים ולקהל הסילונים.

סיקרנו בהרחבה את ה-Rolex Sky-Dweller במאמרים קודמים, אז אם אינכם מכירים את השעון, קראו את אחד מהפוסטים האחרים שלנו עליו למידע נוסף על העיצוב שלו, פריסת התצוגה שלו, והאופן שבו הוא מחורר, 'Ring Command' הלוח הוא לא רק למטרות דקורטיביות, אלא הוא מקושר לתנועת Caliber 9001 בתוך הבית והיא חלק בלתי נפרד מהפונקציונליות של השעון.

במקום לדון בשעון עצמו, אנו הולכים להתמקד בקליבר 9001 החדשני, בסיבוך לוח השנה השנתי שלו, ובמה שאתה צריך לעשות כדי לגרום ל-Rolex Sky-Dweller שלך להציג את המידע הנכון במשך שנים עשר החודשים הבאים.

עיצוב הרולקס Sky-Dweller

לפני שנבחן כיצד להשתמש ב- Rolex Sky-Dweller, בואו נעבור במהירות על העיצוב. ה-Sky-Dweller כולל מארז Oyster נדיב בגודל 42 מ"מ, שהוא למעשה די גדול עבור שעון רולקס. על המארז הזה בגודל 42 מ"מ יושבת הלוח המחורץ של רולקס בכל מקום. עם זאת, בדגם המסוים הזה, הלוח הוא לא רק למטרות דקורטיביות אלא, סגנון הלוח הבלעדי הזה של רולקס הוא חלק בלתי נפרד מהפונקציונליות של השעון. אבל עוד על כך בהמשך.

בתחילה, ה-Sky-Dweller היה זמין רק בשלושה גוונים של זהב, מה שהפך אותו לאחד משעוני הרולקס היקרים ביותר בבעלותו. עם זאת, בשנת 2017 חשפה רולקס דגמים נגישים יותר בפלדה דו-גוונית וזהב צהוב, בנוסף לפלדה וזהב לבן.

ה-Rolex Sky-Dweller היה השעון המדובר ביותר בבאזל בשנת 2012. זה היה השעון החדש הראשון של רולקס מזה 20 שנה, והוא הראשון שמציג סיבוך אמיתי – לוח שנה שנתי חדשני עם אזורי זמן כפולים – בעוד יותר מדור.

ה-Sky-Dweller הוא יצירת מופת טכנולוגית ייחודית, הוא מספק את המידע שמטיילים בעולם צריכים כדי לעקוב אחר הזמן במבט חטוף. ה-Sky-Dweller הוא שעון יפהפה, עם עיצוב מהפכני המשתלב לשלמות תחכום מכאני וקלות שימוש.

רולקס סקיי דוולר – לוח השנה השנתי הראשון מאת רולקס

פונקציית GMT היא דבר אחד, רולקס עושה זאת מאז שנות ה-50, אבל בניגוד לדגמי רולקס אחרים, ה-Sky-Dweller כולל סיבוך אמיתי.

לוח השנה השנתי בתוך Sky-Dweller מבוסס על מנגנון שנקרא SAROS. רק שני יחסי העברה וארבעה גלגלי הילוכים נוספו למערכת לוח השנה המסורתית של רולקס כדי ליצור לוח שנה שנתי מלא. המכונה SAROS על שם המונח היווני למחזוריות של 18 שנים בין השמש, כדור הארץ והירח שאחראי על ליקוי ירח ושמש כאחד, מנגנון לוח השנה השנתי של Sky-Dweller מתוכנן סביב גלגל הילוכים פלנטרי קבוע (השמש) מרכז התנועה.

גלגל לוויין (המכונה כדור הארץ) משתלב בגלגל הפלנטרי תוך חודש אחד, מונע על ידי דיסק התאריך. גלגל הלוויין (הירח) מצויד בארבע אצבעות, למשך ארבעת החודשים של 30 יום (אפריל, יוני, ספטמבר ונובמבר).

בסוף כל חודש של 30 יום, אחת מאצבעות הלוויין מקבלת דחף נוסף ממנגנון שינוי התאריך, מה שגורם לתאריך לקפוץ יומיים תוך כמה אלפיות שניות. החודש מצוין באמצעות צמצם מלבני קטן בחלק החיצוני של מסלול השעות, כאשר ינואר מייצג בשעה 1, פברואר בשעה 2 וכו'.

רולקס סקיי דוולר – השימוש בסקי דוולר

החוגה של Sky-Dweller כוללת שפע של מידע מסודר בצורה שונה בתכלית משעוני רולקס אחרים. ראשית, יש את מחוגי השעה, הדקות והשניות המרכזיים לציון השעה המקומית. לאחר מכן, יש את הדיסק הלא-מרכזי של 24 שעות שמציין את אזור הזמן השני. לאחר מכן, יש את חלון התאריך בשעה 3:00. ולבסוף, יש גם מחוון חודש המוצג דרך פתחים סמוכים לסמני 12 השעות. לדוגמה, אם זה אוקטובר, התיבה שליד אינדקס השעה 10 תציג צבע שונה – לעתים קרובות אדום – מאשר התיבות האחרות.

חשוב לציין ש-Sky-Dweller הוא לוח שנה שנתי. כתוצאה מכך, כל עוד ה-Sky-Dweller ממשיך לפעול, השעון ימשיך לשמור באופן אוטומטי את השעה, החודש והתאריך הנכונים, ללא צורך בהתאמה ידנית למעט פעם בשנה ב-1 במרץ. העובדה ששעון מכני יכול להבדיל בין 30 או 31 ימים בחודש היא הישג טכני שלא צריך להיות מובן מאליו!

לעוד על שעוני רולקס

Advertisement
Advertisement

פופולארי

בואו להיות מעודכנים בכל מה שחם!

רוצים לדעת איזה שעוניםם עונדים הסלבס? רוצים להיות מעודכנים בכל שעון חדש שיוצא? הצטרפו עכשיו!!