Connect with us

שעוני ספורט

שעון דופק – מהו ואיך הוא יכול לעזור לכם להיות בכושר יותר טוב?

Published

on

שעון דופק איך הוא עוזר בלשמור על כושר

מה זה בכלל שעון דופק?

בעולם של היום דאטה וניתוח נתונים הנם חלק משגרת היומיום.

תופעת הדאטה תפסה נפח משמעותי בעולם הכושר.

אם בעבר בתור מתאמנים היינו צריכים להסתמך על הליכון כדי לדעת מהו הדופק שלנו, כמה קלוריות אנחנו שורפים ואיזה מרחק אנחנו עוברים, היום כל הנתונים הללו מתומצתים ומועברים אלינו מיידית באמצעות שעוני דופק.

איך קונים שעון יד חדש? בשביל זה יש לנו מדריך שלם עבור קניית שעון יד חדש

האם אנחנו צריכים שעוני דופק?

התשובה תלויה באיזה אדם אתם ומה דוחף אתכם מבחינת שגרת אימונים ואורח חיים.

במידה והנתונים על שריפה קלורית, מס׳ צעדים ביום, ושיפור במד הדופק שלכם הנם נתונים שנותנים לכם מוטיבציה במהלך האימון, או עושים לכם סדר בראש מבחינת יעדים ומטרות, שעון דופק הוא בהחלט פריט מומלץ.

הדופק שלנו הוא אינדיקטור מרכזי למידת האינטנסיביות של האימון שלכם.

יתרון מהותי נוסף שקיים בשעוני דופק, הנו שיש להם את היכולת להתריע במהלך אימון על מאמץ יתר, דבר העלול להוות סכנה עבור מתאמנים בעלי רקע רפואי מסוים.

כיצד פועלים שעוני הדופק?

שעוני דופק פועלים ע״י מדידת אותות חשמליים מהלב שלנו.

ניטור דופק ללא שעוני דופק מתבצע באמצעות מדידתו בפרק כף היד או בצוואר. זוהי פעולה שלוקחת זמן ומבוצעת באמצעות נוסחא, לעומת שעוני הדופק שמציגים את הנתונים על קצב הלב שלכם מיידית בזמן אמת.

היתרונות של שעוני הדופק

מלבד מדידת הדופק ונתונים כמותיים, ניתן להבין באמצעות שעוני הדופק מהו מקור האנרגיה באמצעותו אתם  שורפים קלוריות.

ככל שהדופק שלכם עולה במהלך אימון אתם שורפים יותר ,זוהי עובדה ידועה.

אולם, ככל שהדופק שלכם גבוה יותר, גופכם ישרוף יותר פחמימות מאשר שומנים לשם יצירת אנרגיה, מהסיבה הפשוטה שהגוף לא יכול לשרוף שומן בצורה כה מהירה תחת דופק גבוה, שריפת מולקולת של שומן דורשת השקעה יותר גבוהה מגופנו לעומת שריפה של מולקולת פחמימה.

כאן נכנסים לתמונה שעוני הספורט, שבנוסף לניטור הדופק, יכולים לנטר את עוצמת האימון שלכם – תוכלו לקבל נתונים כמו ההוצאה הקלורית האופטימילית עבורכם עפ״י מדדי משקל וגובה, ומדד שריפת הפחמימות והשומנים בגופכם.

התכונות והפונקציות החשובות של שעוני הדופק

  • כיום בשוק שעוני הספורט קיימים מס׳ דגמים, כדוגמת גששי כושר, שעוני מולטי-ספורט, ושעוני כושר חכמים.
  • לרוב יצרני שעוני הספורט עדכונים ושדרוגים קבועים של החומרה והתוכנה, כך ששעוני הספורט מקבלים יותר ויותר פונקציות.
  • המאפיינים והפונקציות החשובות ביותר של שעוני ספורט מודרנים בדרך-כלל יכללו את הדברים הבאים:
  • בסיס חזק עשוי אלומיניום, נירוסטה, קרמיקה או טיטניום
  •  מסך מגע בהיר ברזולוציה גבוהה
  • חיישן לב חשמלי ואופטי
  • מעבד חזק
  • מערכת ניווט (GPS)
  • פונקציית מצפן
  • Bluetooth
  • חיי סוללה ארוכים בין 18-30 שעות
  • אפשרות טעינה
  • עמידות למים (בדרך-כלל עד 50 מטר לפחות)

מהם גששי כושר?

גששי כושר נחשבים לדגם קלאסי ופשוט של שעוני ספורט מבחינת הפיצ׳רים והתפעול שלהם.

באמצעות גששי כושר ניתן למדוד את מס׳ הצעדים היומי שלנו, ואף למדוד את איכות השינה שלנו.

קיים גם מעקב לקצב הלב שלנו, ואפשרות להצגת התראות של הסמארטפון במידה והוא בקרבת מקום.

גששי כושר מותאמים לאנשים הפשוטים שאינם צריכים פיצ׳רים מורכבים מדי, אלא רק נתונים בסיסיים על מדד האימון שלהם.

מה אתם צריכים לדעת על יהלומי מעבדה? כל המידע המלא בכתבה הבאה

מהם שעוני דופק מולטי ספורט?

שעונים אלו מותאמים לקהל יותר ספורטיבי שהיומיום שלו מכיל אימוני כושר קבועים שדורשים מעקב כגון אימוני ריצה, שחייה, ואופניים.

שעוני מולטי ספורט אינם דורשים לרוב  חיבור לסמארטפון, הם מותאמים לאלו האוהבים להתנתק מהעולם הדיגיטלי לרגע.

יתרון נוסף שקיים בשעונים הללו הנו שהוא בעל פיצ׳רים מותאמים לרצים שביננו- כפתורים פיזיים קלים ללחיצה, מעקב אחר צריכת המים שלכם, מעקב אחרי מחזור הכושר החודשי שלכם,ואיפוס טיימר במידת הצורך.

בשעונים יוקרתיים מסוג זה קיימות מפות מובנות מתוך מטרה לנווט ולתכנן מסלולי ריצה/אופניים.

מהם שעוני דופק חכמים?

שעונים חכמים הנם חיה מעט שונה.

בדומה לשעוני ספורט, הם כן עוקבים אחר ריצות ואימונים, מודדים את קצב הלב ,הצעדים, והשריפה הקלורית שלכם, אך זהו רק חלק קטן מהמגוון הרחב של הפיצ׳רים והאפשרויות שהם מציעים.

באמצעות השעונים החכמים תוכלו לקבל הודעות, לבצע שיחות, להיכנס לאפליקציות, ואפילו לשלוט במצלמה שלך הסמארטפון שלכם מרחוק.

שעונים אלו מותאמים לאנשי עסקים שאוהבים להיות במעקב אחר סדר היומיום שלהם.

מה זה שעון פטק פיליפ ומה מיוחד בו כל כך? כל ההסבר במאמר הבא

אז מה אנחנו יודעים לגבי שעוני דופק

לאחר שקיבלתם הכוונה לגבי שעוני הדופק, סיבת השימוש בהם והמגוון הקיים, כל מה שנותר לכם לעשות הוא להבין עם עצמכם מהם הצרכים שלכם ואלו שעון דופק הנו האידיאלי ביותר עבורכם.

במידה ואתם מגדירים את עצמכם כמתאמנים חובבנים או מתאמנים בתחילת הדרך, גששי כושר הנו פתרון מספק עבורכם.

במידה והיומיום שלכם מורכב מאימוני כושר כגון אימוני ריצה או שחיה, העדיפות היא לרכוש שעון חכם או שעון מולטי ספורט.

במידה ואתם אנשי עסקים בעלי לו״ז צפוף ומשימות מרובות, שעון חכם בהחלט יענה על הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר. ההמלצה הגורפת היא כן להתנתק מהסמארטפון במהלך אימון כושר, אך אם אתם לא מסוגלים  בכך, השעונים החכמים יסירו מכם מעט מהנטל לגבי הודעות וטלפונים.

רכישה ואימון נעים שיהיה 🙂 

Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

Trending