fbpx
Connect with us

יהלומים

איך לבחור תכשיטי יהלומים נכון? המדריך המלא במציאת היהלום המושלם

Published

on

Credit by: @copperpipe, Freepik

אז איך ניתן לדעת איך לבחור נכון תכשיטי יהלומים?

כיום יש כל כך הרבה סוגים של תכשיטי יהלומים ואתם רוצים למצוא את תכשיט היהלומים המושלם ביותר שהכי יתאים לכם. לכן אתם צריכים לדעת מאיפה לרכוש, האם החנות שבה אתם קונים אכן מוכרת תכשיטי יהלומים אמיתיים שחלילה לא תקנו זיוף. בשביל זה הכנו לכם מדריך שלם על איך למצוא תכשיט יהלומים שהכי יתאים לכם וכמובן שהוא יהיה ברמה גבוהה.

רוצים לדעת למה כל כך קשה להשיג שעון של ריצרד מיל? לכתבה המלאה על השעון כנסו

שלב אחר שלב נסביר לך כיצד לבחור תכשיטי יהלומים נכון

1.קודם כל, תסתכלו על צורת היהלום שהמוכר נותן לכם לראות. הצורה הנכונה של היהלום צריכה להיות בצורה עגולה או נסיכותית.

2. תבדקו את משקל הקראט של תכשיטי היהלומים, אם אתם רוצים תכשיט יהלומים לא יקר מדי לתקציב שלכם אז בשקילה שהתכשיט יהלומים לא ישקול יותר מדי, אך תזהרו ככל שהיהלום שוקל פחות כך הערך שלו נמוך יותר.

לכן אתם צריכים ללכת לפי שיקול הדעת שלכם על יהלום איכותי שישקול לא הרבה אך ההמלצה שלי לא ללכת רק על יהלומים ששוקלים קצת כי רובם יכולים להיות לא איכותיים אז תבדקו טוב מאוד כמה יהלומים ותבחרו את התכשיט יהלומים שיהיה מתאים לתקציב שלכם.

3. אם עדיין אתם לא מצליחים להשיג את תכשיט היהלומים שהכי יתאים לכם וזה עדיין לא בתקציב שלכם, אז יש שיטה של צמצום הבהירות של היהלום. אפשר להוריד מחיר על תכשיטי יהלומים עם צמצום הבהירות שהוא לא יהיה בהיר מדי וגם לשנות צבע ליהלום. כך אתם כן תוכלו לרכוש תכשיט יהלום שיהיה בול לתקציב שלכם.

4. בשלב זה, אם אתם עדיין מחוץ לתקציב שלכם, הצעד הבא שלכם יהיה תלוי בהעדפות ובצרכים האישיים שלכם. אם התכשיט שאתם מחפשים הוא מתחת לקראט אחד, אתם יכולים להוריד לבהירות SI2 של היהלום ואם ליהלום יש גם חיתוך מבריק והוא מתחת ל1.50 קראט אתם יכולים לבקש שיעשו לו בהירות בצבע זהב צהוב שזו גם אפשרות טובה לתכשיט יהלומים מושלם.


אם כל זה עדיין לא עוזר מבחינת התקציב, אז תצטרכו לשקול להגדיל את התקציב שלכם או להקטין את יעד המשקל המינימלי של קראט.

עוד עצות לקניית תכשיטי יהלומים

צורת היהלום

לרוב האנשים שמקבלים תכשיטי יהלומים במתנה או לאירוסין יש העדפת צורה. בעוד שגורמים אחרים (כגון מחיר ואיכות) צריכים להיקבע על ידי הרוכש.

הצורה הכי פופלארית של תכשיטי יהלומים שכן הם לא הכי יקרים הם יהלומים בצורה עגולה. יהלומים עגולים נוטים להיות בעלי יותר ברק ונצנוץ מאשר צורות אחרות, הם מתאימים כמעט לכל סוג של תכשיט יהלומים, ולעולם הוא לא יוצאים מהאופנה.

טיפים לבחירת קראט

כפי שהסברנו בהתחלה על חשיבות של משקל היהלום, עדיפות לחפש תכשיטי יהלומים שנופלים ממש מתחת למשקל קראט פופולרי כגון 1/2 קראט. 3/4 קראט, 1 קראט וכו'. מכיוון שיהלומים אלו נופלים רק מהמשקל הפופולרי, הם נמכרים לרוב בהנחה קלה בהשוואה ליהלומים בעלי משקל מלא. לדוגמה, יהלום במשקל 0.90 קראט יעלה בדרך כלל פחות על בסיס מחיר לקראט מאשר יהלום מלא במשקל 1.00 קראט.

מבחינה ויזואלית, קשה להבחין ביניהם. למעשה, יהלום במשקל קראט קטן יותר עשוי להיות בעל קוטר שווה לזה של יהלום כבד יותר, מה שגורם לו להיראות באותו גודל במבט מלמעלה.

משקלי הקראט הפופולריים ביותר לתכשיטי יהלומים הם בין קראט אחד לשתיים.

טיפים על איך לבחור תכשיטי יהלומים בחיתוך נכון

יש הרבה סוגים של חיתוכים בתכשיטי יהלומים, מוכר יהלומים יכול להקצות כל דרגת חיתוך שיבחר, בהתבסס על כל סט של יהלומים שירצה. כמו כן, תהיו מודעים למוכרי יהלומים שמקצים ציוני חיתוך משלהם במקום מה שהיצרן יהלומים בעצמו הקצה. אתרים פופולריים רבים מציגים דירוג חיתוך משלהם אז תבדקו טוב איזה חיתוך הכי נכון יהיה עבורכם.

דרגת חיתוך היא הגורם החשוב ביותר בקביעת המראה הכללי של היהלום מכיוון שיהלום בחיתוך גרוע ייראה לא טוב אפילו עם ניקיון וצבע מצוינים. לעומת זאת, יהלום חתוך היטב יכול לקבל צבע מעט נמוך יותר ועדיין להיראות יפה, בשל היכולת המעולה שלו ליצור נצנוץ וברק.

עבור אנשים עם תקציב מוגבל, העוסקים בעיקר בגודל, יהלום בחיתוך הוגן – טוב עשוי להיות בחירה מקובלת, במיוחד בצורות מיוחדות.

הימנעו מתכשיטי יהלומים בחיתוך גרוע, גם אם הגודל הוא הדאגה העיקרית וגם תמנעו כמה שיותר מלקנות תכשיטי יהלומים במחירים נמוכים, גם זה יכול לפגוע באיכות של היהלום.

רוצה להתחדש על שעון רולקס חדש? אתם חייבים לקרוא לפני זה את המאמר הבא

טיפים לקניית תכשיט יהלום בצבע נכון

רוב הלקוחות שקונים תכשיטי יהלומים לא מבינים ביהלומים ובאיכות שלהם והם אינם יכולים להבחין בין דרגות צבע שונות ביהלומים, אלא אם כן יהלומן מקצועי שמבין ביהלומים יכול להבחין לכם איזה צבע של תכשיט יהלום הוא הכי טוב וגם פה לא כל יהלומן יכול לשים לב להבדלים הקטנים הללו.

צבע הופך להיות הרבה יותר קשה לזיהוי ברגע שיהלום משובץ בטבעת וממוקם בסביבה המכילה צבע (בניגוד לרקע הלבן כולו המשמש בדירוג הצבעים). לדוגמה, יהלום בצבע H עשוי להיראות חסר צבע כמו D כאשר הוא משובץ בטבעת בתנאי תאורה רגילים אז מאוד קשה ככה לזהות אם הצבע של היהלום טוב או לא.

אם אתם מודאגים בעיקר ממשקל הקראט ובתקציב מצומצם, תשקלו לקנות תכשיט יהלומים בצבע זהב צהוב ובחיתוך מבריק בטווח הצבעים האלה. הזהב הצהוב ישלים את צבע הגוף של היהלום.

לסיכום איך תבחרו באמת תכשיטי יהלומים טובים

כפי שראיתם לבחור תכשיט יהלום טוב זהו לא עסק פשוט יש בתחום הזה הרבה קריטריונים, החל מגודל היהלום ועד הצבע והבהירות ואם להיכנס לזה יותר צריך גם לבחור תכשיט יהלומים עם חריטה וצורה נכונה.

כל הקריטריונים האלו יובילו אתכם לרכישת התכשיט המושלם כמובן שגם צריך להתחשב בתקציב שלכם, אך עדיין תדעו ככל שהמחיר של היהלום זול יותר הנתונים יהיו צריכים להיות בהתאם ואם הנתונים חשודים לכם למחיר, הזהרו מזיופים.

Advertisement
Advertisement

פופולארי

בואו להיות מעודכנים בכל מה שחם!

רוצים לדעת איזה שעוניםם עונדים הסלבס? רוצים להיות מעודכנים בכל שעון חדש שיוצא? הצטרפו עכשיו!!