fbpx
Connect with us

חדשות מעולם השעונים

רולקס די דייט – מהו שעון הדיי דייט של רולקס?

Published

on

Rolex Day-Date

Credit by: www.rolex.com

רולקס דיי דייט – ה-Rolex Day-Date – הידוע יותר בשם Rolex Presidential – הוא שעון שלא צריך היכרות. זה בקלות אחד מהשעונים המזוהים ביותר של המותג עם פתחי יום וגם תאריך על החוגה וצמיד בעל שלוש חיבורים. ממכובדים ועד מפורסמים ואפילו נשיאי ארה"ב, רבים מהאליטה העולמית בוחרים בשעון המפורסם הזה והוא הפך לשם נרדף להצלחה וכוח.

כיום, "Rolex Presidential" מבוקש על ידי אספנים מכל תחומי החיים. הודות להרצת ייצור מרשימה המשתרעת על פני עשרות שנים וכוללת מספר התייחסויות שונות, בעלות על אחד משעוני הרולקס הללו קלה מאי פעם. אם אתה יודע מה לחפש, אפשר להוסיף את פיסת ההיסטוריה של רולקס לתיבת השעונים שלך כמעט בכל תקציב. בעוד שהאוסף התפתח במידה ניכרת בעשורים האחרונים, עיצוב הליבה שלה נשאר זהה. כוח מתמשך זה, יחד עם מוניטין מרשים, הופכים את נשיא רולקס דיי-דייט לשעון יד מבוקש כל כך בקרב כמה מהדמויות היותר מכובדות בעולם.

תכונות עיקריות

  • הוצג: 1956
  • קוטר המארז: 36 מ"מ; 40 מ"מ; 41 מ"מ
  • חומרים: זהב 18 קראט (צהוב, לבן, ורד); 950 פלטינה
  • פונקציות: זמן עם שניות ריצה, תאריך החודש, יום בשבוע.
  • מסגרת: מחוסנת, חלקה, בעלת מרקם, ערכת אבני חן
  • חיוג: אפשרויות מרובות זמינות
  • צמיד: נשיא; צִדפָּה; רצועת עור
  • עמידות למים: 100 מטר / 330 רגל

התכונות והאפשרויות של רולקס דיי דייט

ה-Rolex Day-Date כולל מבחר אינספור של תצורות, שחלקן עדיין בייצור היום ורבות שמאז הופסקו. להלן סקירה קצרה של מספר אפשרויות התכונה שהיו זמינות בסדרת Rolex Day-Date.

חוגה

ה-Rolex Day-Date זוכה לשמו מהפתחים הכפולים על החוגה: התאריך המספרי בשעה 3 והיום (מאוות במלואו) בשעה 12. היום בשבוע זמין כעת ב-26 שפות. עיצוב החוגה עצמו כולל מדדי מקל מסורתיים, ספרות ערביות, ספרות רומיות, ואפילו אינדקסים משובצים יהלומים. החוגה זמינה גם באינספור אפשרויות צבע, כולל חוגות ירוק, שמפניה, לבן, כסף, כחול, ואפילו חוגות חומר אקזוטיות הכוללות פרוסות של אבנים חצי יקרות או חומרים נדירים כמו מאובנים או מטאוריט.

מארז

המארז של רולקס דיי-דייט הופיע לראשונה ב-36 מ"מ. בעוד ש-Day-Date בגודל 41 מ"מ הופיעה קצרה בדמות ה-Day-Date II קצרת הימים, הקולקציה זמינה כרגע רק ב-36 מ"מ או 40 מ"מ. בהתאם לשנת הייצור, מארז ה-Oyster עמיד למים עד 100 מטר ומצויד בלוח חלק, מחורץ, מרקם או יהלום. דגמים חדשים יותר כוללים גבישי ספיר עמידים בפני שריטות מעל החוגה, בעוד מהדורות וינטג' ספורטיביות עשויות מאקריליק. הדורות האחרונים כוללים גם כתרי Twinlock, שמתברגים לתוך המארז האמצעי של Monobloc כדי להבטיח עמידות למים עד 100 מטר.

צמיד

צמיד הנשיא הוא אפשרות הצמיד האייקונית ביותר שקיימת בסדרת רולקס דיי-דייט. היא הופיעה לראשונה לצד ה-Day-Date המכונן ונשארה חלק מהקולקציה כיום. מלבד כמה מהדורות של Midsize ושל Lady-Datejust, צמיד הנשיא שמור אך ורק לקולקציית Day-Date. הוא מובחן על ידי סוגר סמוי וחוליות חצי עגולים, שלושה חלקים, שמרכזם מלוטש בדרך כלל.

אמנם צמיד הנשיא הוא סימן ההיכר של קולקציית רולקס דיי-דייט, אבל זה לא אפשרות הצמיד היחידה שהייתה זמינה. כפי שכבר הזכרנו, כמה מהדורות של הדגם זמינות גם על צמיד האויסטר האייקוני של רולקס, וחלק מהדגמים צוידו גם ברצועות עור. רבות מאפשרויות הרצועה הן צבעים מרהיבים התואמים לחוגות ומשקפים את שעוני "סטלה" Day-Date משנות ה-70. הרצועות מאובטחות עם אבזם צדפה בקיפול יחיד במתכת התואמת את המארז.

מתכת

מתכות יקרות הזמינות כיום בקטלוג יום-תאריך של רולקס כוללות זהב צהוב 18 קראט, זהב לבן, זהב ורוד (המכונה זהב Everose) ופלטינה 950. ללא קשר לצבע, כל הזהב הוא 18 קראט ומיוצר על ידי בית היציקה של רולקס. כיום, Rolex Day-Date זמין רק בזהב מלא או פלטינה; עם זאת, יש כמה מהדורות וינטג' נדירות מאוד מנירוסטה שידוע כי קיימות מהשנים הראשונות של ההיסטוריה של האוסף.

ההיסטוריה של רולקס דיי דייט

מורשתו של Rolex Day-Date החלה בשנת 1956. ההתייחסויות הראשונות שנוצרו בסדרה היו ה-6510 ו-6511, אשר כללו את צמיד הנשיא האייקוני כעת, מסגרת מחוררת ומארז Oyster בגודל 36 מ"מ. הפניות אלו היו השעונים הראשונים בעולם שהציגו גם תאריך בחודש וגם יום בשבוע, מאויתים במלואם דרך חלונות בחוגה. כחבר בסדרת ה-Oyster Perpetual, ה-6510 וה-6511 היו גם מצוידים במארז Oyster עמיד בפטנט של רולקס ותנועת Perpetual מתפתלת.

אבולוציה של תנועה

הפניות הראשונות של רולקס Day-Date 6510 ו-6511 הופעלו על ידי cal. 1055, שדרש מארז מגושם יותר כדי לאכלס את דיסק היום החדש ומנגנון סלילה עצמי פרימיטיבי בתוך התנועה. כמו במקרה של כמעט כל שעון יד שרולקס מייצרת, התנועה ועיצוב המארז שוכללו ללא לאות כדי להציע אחיזה חלקה יותר וללא מאמץ על פרק היד. תנועה זו הוחלפה בסופו של דבר בקאל. 1555 בסדרת 180x של שעוני Day-Date

השינוי המשמעותי הבא בתנועה הגיע בשנות ה-70 עם הוספת שניות פריצה ב-cal. 1556 ופונקציית Quickset Single ב-cal היורש. 3055. שניות פריצה מאפשרות ללובש את מחוג השניות תוך קביעת השעה, מה שמאפשר סנכרון ודיוק מוגבר. ה-Single Quickset מאפשר ללובש אותו להתאים את תאריך החודש באופן עצמאי מהזמן, על ידי סיבוב פשוט של הכתר המתפתל.

משבר הקוורץ התרחש גם בתקופה זו – עידן שראה שינוי משמעותי במגמות מתנועות מכניות לשעונים המונעים על ידי קוורץ. כדי להישאר בטרנד, Rolex פיתחה אוסף של שעוני קוורץ, כולל סדרת Day-Date, שהופעלה על ידי ה-cal הביתי. 5055, ואז מאוחר יותר הקל. 5355. סדרת Rolex OysterQuartz נשארה בייצור עד תחילת שנות ה-2000 אך בסופו של דבר לא הצליחה לתפוס את הציבור.

סדרת 182xx יצאה לשוק בסוף שנות ה-80, והביאה איתה את ה-cal. 3155 ופונקציית Double Quickset הסטנדרטית כעת. עם מערכת Quickset כפולה, הלובש יכול לתקן את תצוגת התאריך והיום מבלי לסובב את הכתר של סיבובים של 24 שעות. הקל. 3155 נשארה תנועת ה-Day-Date של ה-Day-Date בעשורים הבאים.

ה-Rolex Day-Date II הביא איתו גודל מארז גדול יותר של 41 מ"מ והקל. 3156 עם עתודת כוח של 48 שעות. בעוד שהשעון בהחלט היה בטרנד, הוא הופסק בסופו של דבר לטובת ה-Day-Date 40 הנוכחי וה-cal החדש לגמרי. 3255.

היום, ה-cal. 3255 מפעיל גם את Rolex Day-Date 40 וגם Day-Date 36. הוא מתהדר בטכנולוגיה עמידה מגנטית ואנטי זעזועים, והוא מתבשר בזכות הקריאה המדויקת שלו. הוא כולל גם עתודת כוח ארוכה יותר של 70 שעות והוא מוגן על ידי סך של 14 פטנטים.

מקור הרולקס דיי דייט

עם השימוש הבלעדי שלו במתכות יקרות, ה-Rolex Day-Date הפך במהרה לשעון סטטוס מבוקש על ידי כמה מהמנהיגים ואנשי החזון המשפיעים ביותר בעולם. הוא משדר כוח והצלחה, כך שזה נראה אך טבעי שה-Day-Date יהפוך לשעון המועדף בקרב נשיאים אמריקאים רבים.

בעוד שהשעון נקרא רשמית Rolex Day-Date, הוא נודע גם כ"רולקס נשיא" או "Rolex Presidential" – כינוי שמקורו בשל הנשיא ה-36 של ארצות הברית, לינדון ב. זהב צהוב Rolex Day-Date בזמן כהונתו.

לעתים קרובות נאמר באופן שגוי שדווייט ד. אייזנהאואר היה האיש מאחורי הכינוי 'נשיא רולקס' שכן הוא קיבל רולקס זהב במתנה כדי לחגוג את הכרונומטר ה-150,000 של המותג. עם זאת, השעון היה למעשה Datejust מזהב צהוב 18 קראט, לא Day-Date. אייזנהאואר צולם בצורה מפורסמת כשהוא עוטה את הרולקס הזהוב שלו על שער המגזין TIME. עם זאת, מכיוון שצילומי מגזין זה התרחשו ב-1952 וה-Day-Date לא שוחרר עד 1956, לא ייתכן שהרולקס של אייזנהאואר יהיה מאוסף Day-Date.

לפי הדיווחים, JFK גם היה הבעלים של רולקס דיי-דייט, שניתנה לו על ידי לא אחרת מאשר מרילין מונרו. הסיפור שמאחורי השעון בפועל – שעליו היה רשום "ג'ק באהבה כמו תמיד ממרילין 29 במאי 1962" – עדיין נותר בגדר תעלומה. השמועה אומרת ש-JFK מעולם לא שמרה על השעון; עם זאת, הוא נמכר לאחרונה במכירה פומבית של 2005 תמורת 120,000 דולר.

כמה עולה רולקס דיי דייט?

היופי של רולקס דיי-דייט הוא שהוא מחזיק בערכו טוב יותר מכל שעון אחר בקטלוג הרולקס – בהנחה שרכשת אחד בשוק המשני במחיר טוב. השימוש הבלעדי במתכות יקרות, בשילוב עם המוניטין של הסדרה למצוינות ויוקרה, מחזקים את מקומה של ה-Day-Date כהשקעה רצינית.

בעוד שה-Rolex Day-Date אמנם גובה מחיר גבוה יותר משעוני רולקס אחרים שמציעים פלדה או שילוב של פלדה וזהב (במיוחד בקמעונאות), הכסף שלך בוודאי לא ילך לפח. מעבר לערך שלו כשעון רולקס – וזה בהחלט לא משהו שאפשר להתעלם ממנו, השעון שלך תמיד יהיה שווה נתח משמעותי של שינוי בשל הערך של הזהב המלא או הפלטינה המשמשים בבנייתו.

מגובה בהבטחה לאומנות איכותית של רולקס, כל יום-דייט ישמור על קריאה מדויקת במשך עשרות שנים, ולשעוני היוקרה האיקוניים הללו יש את כל התכונות של פריטי ירושה מהם ניתן ליהנות במשך דורות. ה-Rolex Day-Date מציע נקודת מחיר כמעט לכל תקציב. בעוד שהשמיים הם הגבול בכל הנוגע לטווח המחירים של אייקון היוקרה המהולל הזה, ניתן למצוא את הדגמים הזולים ביותר בשוק בבעלות מוקדמת בסביבות 5,000 $ והמחירים מגיעים עד להרבה מעל 30,000 $.

קניית שעון חדש לעומת יד שנייה

אמנם זה נכון שה-Rolex Day-Date יחזיק בערכו לאורך זמן, אבל יש יתרון ניכר ברכישת שעונים משומשים ולא חדשים. בדומה לקניית מכונית חדשה לגמרי, רוב שעוני ה-Day-Date יפחת כמעט מיד. לדוגמה, רפרנס הזהב המוצק 128238 שנמצא כעת בייצור נמכר במחיר של $33,150 וזמין בסביבות $30 אלף בשימוש.

זה לא כל כך הבדל משמעותי במחיר. 128238 עדיין בייצור. עם זאת, דגמי Day-Date ישנים יותר מבטיחים הבדל גדול עוד יותר בערך בהשוואה ל-ref. 128238, כגון ר"פ קודמו המיידי. 118238, שנמכר בערך בחצי מהמחיר בשוק המשני, כאשר המחירים נעים סביב 16 אלף דולר עד 20 אלף דולר בהתאם לדגם הספציפי והתצורה שלו.

אי אפשר להכחיש את ההתרגשות להיות הראשון לענוד שעון רולקס חדש לגמרי. אבל יש יתרונות לרכישת דגם משומש אם אתה יודע היכן לקנות. קשה גם להכחיש את פוטנציאל ההשקעה בחיסכון של כמעט 50% בהשוואה ל-Day-Date חדש לגמרי עם מערך תכונות דומה. שעוני רולקס שבבעלות קודמת כמעט תמיד עומדים לעלות בערכם מכיוון שהפחת הראשוני כבר נספג על ידי הקונה המקורי. למה שלא תעניק לעצמך יתרון על ידי רכישת רולקס במחיר נמוך בהרבה?

יתרונות רכישת שעון חדש

היתרונות המיידיים של קניות שעון חדש הם שהדגם יתהדר בטכנולוגיה העדכנית והטובה ביותר בטכנולוגיית הרולקס. אתה גם לא צריך לדאוג ששעון היד יהיה מזויף או פגום והוא יגיע מגובה באחריות המפעל המלאה של רולקס. עם זאת בחשבון, סוחר מהימן בבעלות קודמת תמיד יוודא שהרולקס מקורי, מאושר בבעלות מוקדמת ומוכן ללבישה.

החיסרון הגדול ביותר בקניית שעון בבעלות מוקדמת הוא שאתה צריך לעשות את המחקר שלך כדי לוודא שאתה קונה ממקור מהימן. אם אתה יודע היכן לקנות, הלחץ של הבטחת האותנטיות של השעון ייפול על כתפי הסוחר. בנוסף, עיצובי רולקס הם נצחיים, והתנועות של המותג נועדו להימשך דורות. אם אתה יכול לעמוד בפיתוי של שעון חדש לגמרי, אז היתרונות של קניות בבעלות מוקדמת צריכים בקלות לעלות על החסרונות.

לעוד חדשות על שעוני רולקס

Advertisement
Advertisement

פופולארי

בואו להיות מעודכנים בכל מה שחם!

רוצים לדעת איזה שעוניםם עונדים הסלבס? רוצים להיות מעודכנים בכל שעון חדש שיוצא? הצטרפו עכשיו!!