fbpx
Connect with us

חדשות מעולם השעונים

Cartier tank watch – כמה עובדות מעניינות על הקרטייה טנק

Published

on

Image credit: www.cartier.com

לפני 100 שנה בדיוק, לואי קרטייה יצר את הטנק. במכה של גאונות ומזל, יצרן השענים הצרפתי שעון יוצא דופן, השולט במשחק הניגודים מאין כמוהו. הכריזמה הייחודית שלו עדיין מרתקת את אוהבי השעונים ברחבי העולם כיום. כמעט אף שעון אחר לא הצליח באותה מידה לצקת גשר על פני זמנים ולשלב את המיטב של פעם והיום.

השעון האייקוני נוצר לראשונה על ידי לואי קרטייה כאות תודה לג'ון פרשינג, המפקד האמריקני שאחראי על החזרת השלום באירופה עם צי הטנקים שלו בשנת 1917. בזמנו, אב טיפוס בעבודת יד של שעון מלבני זה הוצג בפני פרשינג. פרשינג לא ידע שהשעון שקיבל יהפוך לקלאסיקה של שעונים מיידיים. העיצוב הייחודי של הטנק רווח כמועדף בשוק מאז התפיסתו בתחילת המאה ה-20. המשמעות של טנק קרטייה משתרעת מעבר למקומו בהיסטוריה, מכיוון שהוא גם מסמן עידן חדש בייצור שעונים. בניגוד לאופנה בתחילת המאה ה-20, ה- Cartier Tank נוצר כשעון יד. זה מהלך פורץ דרך, שכן שעוני כיס היו מאוד נפוצים ומועדפים באותה תקופה.

מהר קדימה לימינו – בדיוק, איך קרטייה טנק נשאר נערץ מאה שנה לאחר שהוצג לראשונה? סוד ההצלחה הוא עיצוב גאוני שעומד במבחן הזמן. עד היום, הספרות הרומיות, טבעת הפרק כימין-דה-פר, מחוגי פלדה כחולים, כמו גם כתר קבושון ספיר, נותרו סימן המסחרי של הטנק. חשוב מכך, הוא מצטיין כתכשיט נפלא ושעון יקר בשילוב. תכונת עיצוב ייחודית זו הפכה אותו לשעון יוניסקס הראשון בעולם. הטנק פופולרי בקרב גברים באותה מידה כמו בקרב נשים.

מעט מאוד שעונים יכולים להתפאר בהיסטוריה מפוארת דומה לזו של טנק קרטייה. To It היא אגדה בתולדות ייצור השעונים ומטה ריכזנו עבורכם 5 עובדות מעניינות על סמל השעון הזה.

cartier tank watch – הטנק היה אחד משעוני היד הראשונים

אמירה זו נכונה. כאשר ג'ון פרשינג קיבל את המתנה של אב הטיפוס בעבודת יד של שעון מלבני מלואי קרטייה בשנת 1917, זה היה אחד משעוני היד הראשונים שנוצרו אי פעם. האגדה מספרת ששעון היד הראשון הגה אברהם-לואי ברגה הגאוני לפני 100 שנה עבור גברת אריסטוקרטית. עם זאת, החזון של Breguet לז'אנר שעוני היד היה יותר יצירת תכשיטים מיוחדת במינה ולא צורה חדשה של מספר זמן. בזמנו רבותי היו מתנגדים בתוקף לגאדג'ט מודרני שכזה, כמו זה של שעון יד. שעון כיס הוכנס בצורה מסוגננת לתוך האפוד של חליפת שלושת החלקים שהכתיב ג'נטלמן גינונים מהמאה ה-19.

מסייה קרטייה, בעל חזון אמיתי ושען יוצא דופן, זיהה עד מהרה את סימני השינוי שיבוא. עוד בשנת 1904, הוא פיתח שעון יד אמיתי, הסנטוס להרפתקאות הטיסה שלו עם חברו והטייס הברזילאי, אלברטו סנטוס דומונט. בדיוק כמו הטנק, שעון הטייס המקורי הוא איקוני והסגנון הייחודי שלו משכנע היום כמו אז.

cartier tank watch – העיצוב נוצר בהשראת הטנקים הראשונים

ההיסטוריה של הטנק ידועה. כמו אחרים לפניו, הטנק מבטא את העדפתו האישית של קרטייה לצורות הפשוטות והברורות של הניאו-קלאסיציזם הצרפתי השני, מבשר הארט דקו. הוא שיפר בעקביות פרגמטיות מכוונת תפקוד עם סגנון האוונגרד הטיפוסי של הבית כדי ליצור קונספט עיצובי חדש שובה לב. שני עמודים דמויי קורה, הדומים לחוליות שרשרת של פסי זחל, מאריכים חזותית את צידי המלבן ואיפשרו לצמיד להיצמד למעטפת בצורה חלקה. צורתו המלבנית גם יזמה עידן חדש עבור מארזי השעונים, עד אז הם היו בעיקר עגולים. קרטייה לא הייתה קרטייה אם גם העבודות הפנימיות לא היו מציגות את עצמן בצורה מעולה. התנועה מאחורי החוגה הכסופה האיקונית עם הספרות הרומיות המוארכות, הגיעה מאת לא אחר מאשר אמן התנועות הדקיקות, אדמונד לקולטר איתו היה לקרטייה חוזה בלעדי.

cartier tank watch – אחד משעוני ה-VIP הפופולריים בכל הזמנים

לנסיכה דיאנה, מלכת הלבבות, היה גם שעון טנק ברשותה. מעצב האופנה הצרפתי איב סן לורן לא יכול היה לעמוד בפני האלגנטיות הנצחית של הטנק.

הטנק הוא כנראה המנצח ללא תחרות בגורם הבולטות שלו. לאורך המאה הקודמת היא עיטרה את פרקי הידיים של מערך הסילון הבינלאומי. מדינאים, כמו גם אמני אוונגרד מובילים, אינטלקטואלים ואליטת האופנה, כולם לבשו טנק. אגדת הפופ-ארט, אנדי וורהול, טען שהוא מעולם לא פצע את הטנק הקרטייה שלו. על כך, הוא הוסיף "אני לא לובש את זה כדי שזה יגיד לי זמן…" בראיון. חוג הטנק כלל גם את ג'קי אונאסיס, ז'אק שיראק, אלטון ג'ון, טרומן קפוטה, הנסיכה דיאנה, קתרין דנב ורבים נוספים.

השעון הראשון לשני המינים

הטנק עמד באתגר הזה חזיתית. בנוסף למעמדו הסמלי כ"שגריר השלום", הטנק הפך במהרה ל"שגריר בין המינים". בשנת 1919, רק כמה דגמים יוצרו להשקה הרשמית. בשנת 1925, קו המוצרים החדש כבר היווה רבע מכלל ייצור שעוני היד של קרטייה, בתחילה רק דגמי גברים. עם זאת, מסייה קרטייה מיהר לפנות לקהל הלקוחות הנשי שלו המודע לאופנה בשנות העשרים ובעקבות כך הציג את שעון ה- Cartier Tank של הנשים. דוגמאות בולטות הן ה-Tank Cintrée, עם בית כיפה שיושב טוב יותר על פרק היד, ה-Tank Chinoise, החוגג מוטיבים מזרחיים שהיו הטרנד החם ביותר באותה תקופה.

קרטייה טנק – הזיקית

טרנדים באים והולכים, אולם ה- Cartier Tank מראה יכולת הסתגלות גבוהה לאופנה משתנה. במהלך השנים הציב הטנק טרנדים חדשים מבלי לסטות משורשיו. בשנות ה-70, Les Must de Cartier הדק במיוחד קבע את הסטנדרט. בשנת 1989, קרטייה פיתחה את ה-Tank Américaine החדש לחלוטין, המבוסס על הפרופורציות המושלמות של ה-Tank Cintrée משנת 1921.

אור הזרקורים הועבר לאחר מכן ל-Tank Française ב-1996, דגם חדש המציע פרשנות מודרנית לקלאסיקה של השעון. מנקודת מבט טכנית, 2009 הייתה שנה מרכזית עבור טנק קרטייה, כאשר הוצג הטנק הסמל אמריקאיין טורבילון וולנט. שעון זה הוא הראשון בקולקציה, הכוללת תנועה פנימית של Cartier, 9452 MC עם טורבילון מעופף. יכולת ההסתגלות של הטנק מתבטאת גם בגודלו. העובדה ששעוני Cartier אלה זמינים בשלושה גדלים הרחיבה את כוח המשיכה של השעונים. המידות הגמישות מבטיחות ששעון השעון מחבק את פרקי הידיים של לובשים משני המינים בצורה מושלמת.

לעוד על שעוני קרטייה לחצו כאן

Advertisement
Advertisement

פופולארי

בואו להיות מעודכנים בכל מה שחם!

רוצים לדעת איזה שעוניםם עונדים הסלבס? רוצים להיות מעודכנים בכל שעון חדש שיוצא? הצטרפו עכשיו!!