fbpx
Connect with us

יהלומים

כמה עולה טבעת נישואין?

Published

on

כמה עולה טבעת נישואין

Credit by: @innarevyako, Freepik

שים לה טבעת

כמה עולה טבעת נישואין – להתחתן עם אהבת חייך הוא חלום קלאסי המלווה בכל רגע נתון אלפי זוגות שכבר חשים שהגיע העת להנציח את אהבתם כמיטב המסורת.
החלפת הטבעות חותמת את העסקה הזו ונשארת כסמל לאהבתך ולמעמדך לתמיד.
עכשיו, ברור שתרצו לתת למשוש אהבתכם את הטבעת הטובה ביותר, אך חשוב לדעת מה המחיר הממוצע של טבעת נישואין.
כך תוכלו לדעת את הגורמים שיש לקחת בחשבון, איפה לקנות, ומה התמורה הראויה לכספך.
לצערנו מקומות רבים מנצלים את ההתרגשות שאוחזת בעסקה וגובים מחירים מעל ההגינות. בפוסט הזה, סיכמנו את גורמי המחיר כדי לעזור להערכת עלויות הטבעת, וטיפים כיצד לחסוך כסף.

מה קרה עם טבעות הנישואים?

ניתן לתארך את טבעות הנישואין הראשונות למצרים הקדמונים, כשהחליפו טבעות עשויות קנים קלועים וקנבוס. הם הניחו את הטבעות הללו על האצבע המורה של יד שמאל מכיוון שהם האמינו שיש 'עורק אהבה' שרץ מהאצבע הזו ישירות אל הלב שלך.
בדומה להיום היא נקראה 'טבעת אהבה' ונענדה כדי לסמל מחויבות זה לזו.
המצרים גם ראו את המעגל כסמל רב עוצמה ומספרים שהמעגל האינסופי של טבעת נישואין מראה הבטחה לנצח.
היוונים והרומאים הקדמונים ענדו גם טבעות נישואים, והמוקדמות היו עשויות מעור, עצם או שנהב.
בתקופה זו החל העיבוד המתקדם של מתכות והחלו לענוד טבעות נישואין מברזל.
לעשירים מספיק היה אפשר לראות גם את ההתחלה של חישוקי זהב וכסף המשמשות לציון נישואים.

לא עבר זמן רב עד שטבעות נישואין החלו להיות מותאמות אישית. בתקופת האימפריה הביזנטית נחקקו טבעות עם דמויות של בני הזוג.
במאה ה-15 'טבעות פוזי' הפכו פופולריות, כלומר עם חריטה קליגרפית.
ניתן היה לרשום פסוק קצר על הטבעת וככל שהזמן חלף ההודעות הפכו אישיות יותר, כאשר לחלק הפנימי של הטבעת נוספו חריטות כדי לשמור על ההודעה פרטית וקרובה לעונד אותה.
זוגות רבים עדיין בוחרים להוסיף חריטה לטבעות שלהם למגע רומנטי באמת.

טבעות אירוסים וטבעות נישואין

זה ידוע שטבעות אירוסין יקרות יותר מטבעות נישואין.
לצורך הבהרה טבעת אירוסין היא הטבעת המרשימה שנפתחת במסורת כריעת הברך ומייצרת את אפקט הוואו ההוליוודי להצעת הנישואין.
אךטבעת הנישואין, זו שנענדת תחת החופה ותעטר את ידי הזוג בחיי היומיום, גם היא מקפלת בתוכה כמה עלויות שכדאי לשקול.
טבעת הנישואין נשארת על ידי הזוג כאות למעמד שתפסה אהבתם, ולכן עליה להיות מותאמת יותר לחיים עצמם מאשר לאירוע הנוצץ שסביבה. בשנת 2020, המחיר הממוצע של טבעת נישואין לנשים הוא 5000 ש"ח בעוד שבעבור גברים משלמים בממוצע 2500 שח לטבעת.
כמו כן, נצפה שנשים העדיפו זהב לבן ואבן חן בעוד שגברים בחרו בסגנון טבעת הנישואין ממתכת טונגסטן, זהב צהוב, או פלטינום ובעיצוב חלק וסולידי יותר

כמה מקובל להוציא על טבעת נישואים

על פי כלל האצבע והנוהג היום בעולם, בד"כ קניית הטבעות היא הוצאה הנשענת על הגבר.
והסכום שנחשב למקובל והגיוני הוא סביבות פעמיים השכר החודשי עבור שני הטבעות, כך מבטיחים מצד אחד לא פזרנות מוגזמת שממנה יהיה קשה לזוג להתאושש ומהצד השני טבעות שלא יביישו את הזוג הטרי ביחס כמובן למעמדם הכלכלי.
חשוב לזכור שחתונה כרורכה בהוצאות רבות וקשה לעיתים להחליט על מה לקצץ ועל מה  להיות נדיבים יותר, בימינו כלל האצבע הזה עלול להיות מטעה ולא לשרת את ציפיות הזוג מהחתונה, נזכיר אמנם שטבעת נישואין נשארת עליכם הרבה אחרי הרושם מטקס החתונה עצמו, ובכל פעם שהפרטנר.
ית יסתכל באצבעו האמה, הטבעת תהווה תזכורת לאהבה ולנדריה, השקעה שעלולה להיות כדאית יותר ממבחר קינוחים בחתונה. 

יצירת איזון בהוצאה על הטבעת

אין הגיון בלהיכנס לחובות בשביל טבעת מצד אחד, ומהצד השני, סביר שהבחורה חלמה כל חייה על היום שיציעו לה נישואין  ואיך תיראה הטבעת שלה. זה יהיה מאכזב לראות משהו הרבה מתחת לציפיות. שוב, היא עונדת את הטבעת הזו במשך רוב חייה, אז זה צריך להיות משהו שהיא יכולה להשוויץ בו.

לבסוף, הטבעת היא הכרזה על אהבתך, היא חייבת להיות שווה משהו. עליכם ליצור איזון בין המצב הכלכלי  לבין הציפיות של הצד השני. אל תיכנסו לחובות או תקשו על עצמכם להתפתח כלכלית בעתיד בגלל טבעת, אך זה לא מקום להתקמצן עליו. נניח שלזוג העומד להתחתן יש רמת תקשורת והיכרות טובה מאוד עם השני וגם עם מצבו הכלכלי ותכניותיו לעתיד, אחרי החתונה העתיד שלכם משותף ולכן החלטה כלכלית רציונאלית היא אינטרס משותף לצורך העניין.

טבעות נישואין בין 500 ל 1500 שח

אם אתם מתכננים להוציא סכום בטווח הזה, תצפו למשהו פשוט ופונקציונלי.
טבעת מזהב לבן 9 קראט, למשל, שתתאים לאורח חיים עמוס בשל האופן בו הזהב הלבן קשיח יותר כאשר הקראט נמוך, ואין כמעט הבדל במראה בינו לבין זהב לבן 18 קראט.
תוכלו ללכת על טבעות תואמות בטווח המחירים הזה, ושניהן יהיו פשוטות אך מספיקות לכל דעה להיקרא טבעת נישואין, כנראה ללא אבן חן משמעותית, אך בגימור יוקרתי.
עם בחירה חכמה תוכלו למצוא טבעות שייראו יוקרתיות בהרבה ממה שהן באמת, וזכרו שאין כל בושה בלחסוך עכשיו ולתכנן קדימה, ועדיך לתקשר את ההחלטה עם בן.בת הזוג.

הגורם הנוסף שעליך לקחת בחשבון הוא העובי של מתכת הטבעת בפועל.
טבעות עבות יותר ידרשו יותר מתכת, ולכן יעלו יותר.
תוכלו להיצמד לטבעת קטנה ודקה יותר אם אתם מחפשים להישאר בתקציב כזה.
הדבר העיקרי שתצטרך לקחת בחשבון הוא סוג המתכת, שכן זה יהיה הקובע הגדול ביותר למחיר הסופי של הטבעת.

טבעות נישואין בין 1000- 3000

סכום ההוצאה הנפוץ יותר על טבעות נישואין, ההוצאה בתוך הטווח הזה נפוצה הרבה יותר עבור אלה שהולכים על זהב צהוב, או זהב צבעוני כגון זהב ורדרד.
יש הבדל גלוי בין זהב צהוב/ורדרד 9k ו-18 קראט, מכיוון שטוהר הגבוה יותר של הזהב אומר שצבע הטבעת ייראה יותר בהיר או עשיר יותר.
זה גם אפשרי להשיג זוג טבעות במחיר של 1500.
תגלו שהמחיר יעלה בעוד 1500 עבור אותה טבעת אם רק תבקשו זהב טהור יותר.
כל דבר ב-18k פשוט אומר שיש 75% של זהב בחומר, (לעומת 37.5% זהב במקרה של זהב לבן) ובזהב צבעוני מדובר בהבדל ויזואלי, בניגוד לזהב לבן שבו יהיה קשה להבדיל אם קיצצתם בטוהר המתכת.
בטווח המחירים הזה תוכלו לקנות טבעת צרופה עם אבן חן שתשדרג את מראה הטבעת עשרות מונים, ואולי תוכלו אפילו להשיג דבר מה משובץ ביהלום קטן.
זכרו לא להתפשר יותר מדי על החומרים, שכן הטבעת צריכה להחזיק שנים רבות יותר מההתלהבות האסטמית ממנה.

טבעת נישואין 2500 – 5000 שח

הסיבה המרכזית שטבעות נישואין ייכנסו לטווח הזה, היא שילוב של פלטינום או יהלומים מלוטשים, מומלץ אם תוכלו לשלם את זה בתשלום אחד, אם לא, אולי עדיף לחזור לטווח המחירים הממוצע ולזכור שעוד הוצאות חתונה עומדות בפתח.

שילוב יהלומים קטנים

הרבה אנשים בוחרים ביהלומים, על ידי שיבוץ יהלומים קטנים מאוד לתוך הטבעת שלהם, בדרך כלל רק אחד או יהלומים ספורים, בהתאם לטעמם.
זה מוסיף עוד סגולה קלאסית לטבעת הנישואין,יהלומים נפוצים יותר בטבעות אירוסין מאשר נישואין היות והן לא נענדות מדי יום, אך יהלומים קטנים נחשבים כקישוט לטבעות הנישואין המהודרות יותר.
הדבר נפוץ שגם לגברים יש יהלום קטן בטבעת שלהם, וזה נהדר מכיוון שטבעות נישואין של גברים נוטות להיות קצת יותר עבות והיהלום יבליט את הטבעת.
צפו לתוספת של כ500 שח עבור הקישוט המיוחד הזה.
טבעות נישואין נוטות להיות פשוטות מאוד בצורתם ובעיצובן כדי להשתלב עם המראה היומיומי בצורה לא מוגזמת, ואבני חן קטנות הן קישוט נהדר ששומר מחד על המטרה ומאידך מאפשר עלייה ברמה האסטתית ויצירת טבעת נישואין מיוחדת באמת.

טבעות פלטינום

פלטינום הוא הטוב משני העולמות כשזה מגיע למציאת מתכת לטבעת הנישואין שלך.
באופן טבעי הפלטינום היפואלרגני ועמיד להפליא, זוהי בחירה פופולרית מאוד עבור טבעות גברים מכיוון שהיא יכולה לעמוד בהרבה לחצים בלי להישחק.
המתכת נדירה פי כמה מזהב, מה שאומר שהעלות גבוהה יותר, אבל אנשים רבים עדיין יבחרו בעלות הגבוהה יותר כדי לקבל טבעת עמידה מאוד.
יש לו מראה זהה לזהב הלבן, אך בניגוד לזהב הלבן, אין צורך בציפוי מחדש מדי פעם.
מסיבה זו, פלטינה הייתה המתכת המועדפת בכל הנוגע לטבעות לגברים וזוכה לפופלריות רבה גם בטבעות נשים. הפלטינום יקר יותר מזהב, אך בטבעת נישואין כנראה שלא תרצו להשקיע שוב ושוב אחת לכמה שנים. ויש סימבוליות פרקטית מאוד בדרך שבה טבעות אירוסין מנצנצות בייחודיות מוזהבת וגימור יוקרתי בעוד טבעות נישואין משלבות גימור ועמידות.

דבר אחרון לפני שקונים

עם כל הנאמר על המחיר הממוצע של טבעת נישואין, מגיע לכם הטוב ביותר.
אבל בסופו של יום, הסכום שתוציאו על טבעת הוא מאוד אישי לכל המעורבים, ולא הוא זה שיאמוד את חוזק הקשר שלכם או מידת האהבה.. לאחר שבדקתם ביסודיות כמה אתם מוכנים להוציא ואיך בת\ן הזוג שלך מרגיש לגבי זה. בטוח שתקבלו את ההחלטות הטובות ביותר ותשאיר את כולם מרוצים.
אבל זכרו, לעולם אל תיכנסו לחובות או תשימו את עתידכם בהמתנה בגלל טבעת, כדי לוודא שכולם מרוצים, עדיף לתאם ציפיות.
נהלו שיחה פתוחה וכנה לגבי עלות טבעת האירוסין.
תמיד עדיף ככה.
במאמרים הבאים נדבר על בחירת טבעות ואיפה מומלץ לקנות אותם, בינתיים, שיהיה במזל טוב!

Advertisement
Advertisement

פופולארי

בואו להיות מעודכנים בכל מה שחם!

רוצים לדעת איזה שעוניםם עונדים הסלבס? רוצים להיות מעודכנים בכל שעון חדש שיוצא? הצטרפו עכשיו!!