fbpx
Connect with us

חדשות מעולם השעונים

סקירת Rolex Daytona 126500LN החדש steel

Published

on

הרולקס דייטונה, הכרונוגרף האייקוני של רולקס מאז 1963, חגג השנה 60 שנה להיווסדו. במהלך עשרות השנים, הכל נאמר ונכתב על אייקון התעשייה הזו… הכל, עד עכשיו. כי לראשונה מזה יותר מ-20 שנה, הקוסמוגרף דייטונה עובר עדכון רוחבי, מארז, חוגה, מחוגים, תנועה, הכל השתנה…הכול מלבד העיצוב. ומכיוון ש"השטן נמצא בפרטים", בואו נסתכל מקרוב על הרולקס דייטונה 126500LN הקלאסי עם מארז פלדה(steel).

בואו נתחיל

העדכון הגדול האחרון של הדייטונה, מלבד הצגת מסגרת קרמיקה בדגם ה- steel ב-2016, התרחש בשנת 2000, כאשר rolex שינתה מעט את המארז, החוגה והצמיד, והכי חשוב, הציגה את הקליבר הפנימי 4130 שלה – שהוא עדיין, 23 שנים מאוחר יותר, אחת מתנועות הכרונוגרף המשולבות הטובות ביותר בשוק. רוב מרכיבי העיצוב של דייטונה מהדור הקודם היו מתיחת פנים עדינה.

שעון רולקס שחור
www.rolex.com

האם זה השתנה?

ובכן, לא הרבה. הרולקס דייטונה החדש הוא עדיין, בכל אופן, דייטונה. כפי שלמדנו להכיר אותה ב-35 השנים האחרונות. או לפחות, הגרסה החדשה 126500LN קרובה מאוד מבחינה ויזואלית לקודמת 116500LN, שהייתה לא יותר מאשר מסגרת קרמית וטבעות שחורות על החוגה שנוספו ל- steel. מילת המפתח בצוות הפיתוח של רולקס היא עדיין אבולוציה, לא מהפכה. (נ.ב. אסטרטגיה זו הצליחה זה מכבר ויושמה על דגמים רבים אחרים, כגון Submariner… עקביות היא המפתח להצלחת המותג).

שעון רולקס פלדה
www.rolex.com

עם זאת

כפי שקורה לעיתים עם רולקס, הדור החדש מגיע עם שיפורים ושדרוגים עדינים (לעיתים כמעט אי אפשר להבחין בהם). במבט מקרוב על הדייטונה החדש תגלו שינויים בגזרת גוף השעון (case) החוליה הראשונה של השרשרת היא חדשה, השרשרת עצמה השתנתה, והמחוגים והאינדקסים עברו שינוי צורה. למעשה, הכל מתייחס לשינויים מזעריים, אך הם נמצאים בכל מקום.

כדאי לציין שהעובי הוא כעת 11.9 מ"מ, שזה בערך 0.5 מ"מ פחות מהדור הקודם. הדייטונה תמיד הייתה רזה בקרב עמיתיה – רוב הכרונוגרפים האוטומטיים המודרניים הם 14 מ"מ או יותר, במיוחד כשהם מצוידים במצמד אנכי, ורוחב הזיזים עדיין 20 מ"מ. עדכון נוסף נוגע לצורת מגן הכתר, שכעת היא ארוכה יותר ומעוקלת מלמעלה למטה, מה שמשלב אותו טוב יותר בעיצוב הכללי. נגיעות מינימליות, אבל ברגע שאתה שם לב, אתה לא יכול לא לשים לב להבדלים.

מפרט טכני

קוטר: 40 מ"מ

גובה: 11.90 מ"מ

שומרי כתר משולבים

עמיד במים עד 100 מטר

מראה – סמני שעות בזהב לבן 18 קראט עם תוספות Chromalight

מחוגים בזהב לבן 18 קראט, סימון שחור לידי ולדקות עם תוספת Chromalight

מחיר: 60,000 ש"ח

Advertisement
Advertisement

פופולארי

בואו להיות מעודכנים בכל מה שחם!

רוצים לדעת איזה שעוניםם עונדים הסלבס? רוצים להיות מעודכנים בכל שעון חדש שיוצא? הצטרפו עכשיו!!